16 Kasım 2009 Pazartesi

AYAĞIMI SIKAN BOTA BİR ÇARE...???



Şimdi bana diyeceksiniz ki "Eee madem ayağını sıkıyordu almasaydın."
Haklısınız.
Fakat gönül ferman dinlemiyor, aşık oldum işte bir kere. Deri, tokalı, zımbalı, kalın topuklu. Sonbaharın başından beri aradığım model bu. Nasıl aşık olmam?
Bu botları 2 hafta önce gördüm.
36 numarası olmadığı için 35 numarasını denedim. Satıcıya, Küçük Emrah bakışıyla, ayağımı çok sıktığını söyliyerek, botu çıkarıp geri verdim. Ayakkabıcı botu 3-4 gün kalıpta tutup yanlardan bir miktar genişletebileceğini söyledi. Buna rağmen botu almadan kös kös evin yolunu tutum. Fakat aklım hep o bota. Gece yatıyorum aklımda, sabah kalkıyorum aklımda.
Kendimi kalıpta durursa bir miktar genişleyebileceğine ikna edip bir hafta önce gittim ve botu aldım. Bugünde bot kalıptan çıktı. Ayağıma bir giydim sanki hiç kalıba konmamış, ayağım cendereye girmiş gibi.
Şimdi size soruyorum. Böyle bir durumda bu botu nasıl genişletebilirim?
Botu geri verme gibi bir seçeneğim yok. Çünkü ben bu bota aşık oldum.
Ya ayağıma olacak ya olacak:)))
Bu konudaki engin fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar.

Bu arada turuncu ve pembe renklerde 2 tane daha telefon kılıfı yaptım. Her yaptığımı bir öncekinden daha çok seviyorum. Şimdi turuncu renkli olan favorim oldu.
Bir de bugün kadişonum Deniz'le birlikte çarşıya çıktık, harika düğmeler aldım.
Gece gece onların fotoğrafı güzel çıkmayacağı için yarın hem kılfların hem de düğmelerin fotoğraflarını çekip yazımı yollarım.
Botu nasıl genişleteceğim ya... Ne olur bir fikri olan varsa söylesin.

34 yorum:

  1. canım kalıp fayda etmediyse zor ama derya baykal'da görmüştüm içi su dolu bi torbayı ayakkabının içine koyup buzlğa atıyosun 1 gece bekliyo ama senin durumunda 1 gün bekletmek daha iyi olabilir sonra çıkarınca süper oluyomuş dediler bi dene istersen

    YanıtlaSil
  2. stil direktörünün dar ayakkabıları genişletmekle ilgili bır yazısı-videosu vardı yanlış hatırlamıyorsam..

    bi kurcala istersen..;)
    kılıfları çok sevdim benim fovorıim pembiş olan ama..;)

    sevgiyle..

    YanıtlaSil
  3. botu bende beğendim kötü olmuş ayağını sıkması.ben şu iki yöntemi biliyorum ama bu botlara sökermi bilemem benim yöntemler.senin uyguladığına yakın şeyler ama yinede yazayım.bi poşetin içine su koyup ayakkabıların içersine koyuyorsunuz ve bu şekilde buzluğa atıp bekletiyorsunuz.ikinciside sirkeyle ıslatılan bezi ayakkabının içine koyup bekletiyorsunuz ıslaklığını bir süre muhafaza etmelisiniz tabiki.ikinci yöntem benim ayakkabılarımda işe yaramıştı.inşallah bir çare bulursun kolay değildir aşık olduğun ayakkabıya kavuşamama onu giyememe acısı :(

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler kızlar şu ayakkabının içine su dolu torba koyup buzlukta dondurma fikrini uygulayacağım.umarım işe yarar.

    Rumeysa'cığım Eda'nın bloğuna da bakayım o halde.merak ettim şimdi.
    hepinize çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Eda'nın yazısındaki videoyu izledim Rumeysa'cığım.
    orada da Bloom ve Sihir'in söylediği yöntem uygulanmış.yarın gidip kilitli bir poşet alayımda buzlağa atayım bakayım botları.umarım işe yarar ya.
    videodaki ayakkabılar pek narin kibar bişeydi o kolay açılırda benim bunlar biraz zor sanki.
    tabii denemekde fayda var.

    YanıtlaSil
  6. ben de edinin bloguna yönlendirecektim seni kiii yzmışlar kızlar :) hadi bakalım inşallah hemen kullanırsın açılınca :)

    YanıtlaSil
  7. cuma günü mutlaka giyilecek hale getirmek istiyorum. cumaya kadar üzerinden tank da geçirmem gerekse bişeyler deniyeceğim:)teşekkürler canım ilgin için.

    YanıtlaSil
  8. He bende onu diycektim canım dene bak işe yarıyor cicim

    YanıtlaSil
  9. ay umarım işe yarar eda ya. çok sevdim bunları giymeden öylece bakmak işkence oluyor:)

    YanıtlaSil
  10. İnşallah buzluk işe yarar ama ayakkabıcıların bu "kalıba koyarım yarım derece büyür" hikayesi bende şimdiye kadar hiç işe yaramadı maalesef...

    YanıtlaSil
  11. evet ya.zaten ilk giydiğim seferkiyle bugün giydiğim arasında hiçbirşey değişmemişti. aynı derecede sıkıyordu. bunlar kalıba koyduk diye kandırmışta olabilirler valla.yaparlar mı yaparlar.

    YanıtlaSil
  12. geç kalmışım, bende eda video eklemişti diycektim:) Birde gazete kağıdına sirke döküp onu ayakkabının içinde beklettiklerini duymuştum sanki

    YanıtlaSil
  13. Ayakkabıcıya gidip tabanını kaldırt derim ben kesinlikle yarım numara büyür ama kaliteli bir ayakkabıda bu yapılabilir, yoksa yere basıyormuş gibi hissedersiniz.

    YanıtlaSil
  14. Evde yapılacak çözümler yazılmış,son çare bir ayakkabı tamircisine ya da aldığın yere verip sıcak kalıpta bekletilmesini söyleyebilirsin.Yarım numara esner.

    YanıtlaSil
  15. bence de kandırıkçılık yapmış olabilirler..:(
    hadi bakalım inş. olur da cuma günü giyersin..:) özel bir gün sanırım..;)bol şans, kolay gelsin..;)

    YanıtlaSil
  16. embir,
    çok sağol her çareyi deniyeceğim bu gidişle.

    duyqş,
    bot kaliteli ondan yana şüphem yok da ayakkabının tabanını kaldırtınca bu seferde tabandan rahatsızlık vermesin.sen bu yöntemi hiç uygulayıp giydin mi peki duyqş?

    ♥ PINK PRINCESS ♥,
    canım zaten sıcak kalıba koyduklarını söylediler.ama hiçbir değişiklik yoktu valla:(

    YanıtlaSil
  17. sağol Rumeysa'cığım. özel derken öğretmenler günü yemeğimiz olacak.
    o gece havalı olayım di mi ama:)
    topuklu ayakkabı falan giymek istemiyorum. tayt, bu botlar,güzel bir tunik birde kendi yapacağım bebek önlüğü:) tarzında kolyeler var ya onu takacağım.

    YanıtlaSil
  18. Tabanını kaldırma ve su torbası yöntemlerini yazacaktım ama kızlar söylemiş zaten :) Yalnız bota bayıldım, aynı modelin taba rengi var bende Bambi'den almıştım, eğer ayağına olmaz da küçük kalırsa ben alırım seve seve ehehe :P

    YanıtlaSil
  19. ayyy doğru ya öğretmenler günü geliyor..:) ooo ol tabi, şıkır şıkır..:)

    biz de zavallı öğrencileriniz olaraktan sınavlarla uğraşaduralım..:):(

    kolyeyi de merakla bekliyorum..;)

    YanıtlaSil
  20. Marjo on makeup frenzy;
    evet bende Bambi'den aldım ve taba rengine de bayıldım.hatta ikinide almak istedim yemin ederim.onuda sadece 35 i kalmıştı. ama iki sıkan bottan bir sıkan bot iyidir deyip bunu aldım:))) vermeeem heykel diye salonun ortasına koyarım yine de vermem:)))

    YanıtlaSil
  21. aaa harika! benim de bu renkte gözüm kalmıştı ama annem çok klasik giyiyorsun alacaksan taba al demişti :)) güle güle giy şimdiden :) ben de ilk aldığımda inanılmaz sıkıyordu, kalıpta beklettim ama çare olmadı, evde kalın çorapla giye giye esnettim, zira yukarıda yazdığım yöntemleri bilmiyordum o zaman :P ilk günler resmen acıdan ağlıyordum, sonradan açıldı ama derisi. bu yöntemlerden sonra açılmazsa bile ısrarla giy, kısa zamanda rahatlıyor :) denendi onaylandı ;)

    YanıtlaSil
  22. iyi geceler.Ben de sıkan ayakkabılar için,nemli gazete kağıtlarını içine tıkarak bir yada iki gün bekletirim.Sonra,kalın çorapla açıldığı kadar giyerim.Eğer yine sıkıyorsa başka çare yok:( Ben kalıba da verdim oda işe yaramıyor.sevgiler:))

    YanıtlaSil
  23. aaa bu tesadüfe nasıl sevindim bir bilsen. tabii ayağının öyle acımasına üzüldüm o ayrı.ama aynı botla benzer tecrübeyi yaşamış birinden bunları duymak içimi rahatlattı.artık içim rahat.eninde sonunda rahat rahat giyicem demek:)

    YanıtlaSil
  24. önerin için teşekkürler noyumberry.
    yarın şu buzlukta dondurma yöntemini deniyeceğim. işe yaramazsa senin yönteminide denerim:)

    YanıtlaSil
  25. bir şey deyil canım. Buzluktaki olayı da denedim oda işe yarıyor:))diğer arkadaşlar yazdığı için ben farklı bir öneri yazdım Sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. su dondurma olayı işe yarıyor..ben denemiştim babetlerimde..yanlız giydikce acılıyor o yüzden ilk giydiğinde yine sıkarsa tüh olmadı deme..2.giydiğinde mutlaka farkı göreceksin..yorum yayınlanması önemli değil..sen oku yeter zaten :)

    YanıtlaSil
  27. Sevgili adsız ilgin için çok teşekkürler, adsız yorumları yayınlamayacağım dedim ama senin gibi cici adsızların yorumlarını yayınlıyorum tabii ki:)

    bota gelince kilitli poşetlere syu koydum.her ihtimale karşı birde streçledim:) şimdi buzdolabında donuyorlar:)

    YanıtlaSil
  28. Meak ettim bak şimdi denemeler olumlu sonuç vericek mi? benimde bikaç bot ve ayakkabım var kenarda bekleyen senin bot genişlerse ben de denerim :))

    YanıtlaSil
  29. Bir gün kırmızı dize kadar içi de leopar desenli harika bir çizme gördüm .indirimdeydi çok ucuzdu ve almak zorundaydım :P
    satıcı kalıba koyup genişletti.çizmeleri aldım ve giydim bir kaç kez. geçen kışın sonuydu. Bir iki kez giydiğim için bu sene kesin olmaz diyordum ki, cuk diye oturdu ayağıma.Ayaklarım küçülmüş olmayacağına göre kalıp işe yaradı.
    tabi belki şans, belki çizmenin derisi müsaitti bilemiyorum. Yine de siz emin olmadan almayın derim. ama başıma böyle bir şey geldi :)

    YanıtlaSil
  30. umarım botlar açılmıştır ,
    raht raht guzel guzel giyersin, öğretmenler gununde:))))

    buardaa öğretmnelr günün kutlu olsun şekerim :)))

    YanıtlaSil
  31. teşekkürler sezgi'ciğim.botlar açıldı artık rahat rahat giyiyorum.
    bana bu konuda öneriler veren herkese çok teşekkür ederim.
    sayenizde rahatça dolaşıyorum artık.sevgiler hepinize:)

    YanıtlaSil
  32. Ben sizin yerinizde olsam buna benzer başka bir ayakkabı arardım, yok eğer bulamadıysam ve rüyalarıma girecek kadar sevdiysem kişiye özel ayakkabı yapan bir ayakkabıcıya gider ve bu ayakkabının aynısını yaptırırdım tokalarını ve şeridini bu bottan söksünler, hiç zor bişey değil.

    YanıtlaSil
  33. merhaba, ayakkabıları nasıl açtınız merak ettim.?? dondurucuya koyma yönteminiyaptım 3gün beklettim ama nafile. başka yönteminiz varmı acaba:(((

    YanıtlaSil
  34. dondurucuya koyma yöntemiyle yaptım. fakat ilk giydiğimde yine sıkıyorlardı inat ettim giydim.2-3 giyişten sonra son derece rahat bir bot oldu. fakat nekadar dikkat etsemde içine az da olsa su girmiş ve bottun billek kısmında su izi oluştu. onuda siyah ayakkabı boyasıyla boyuyorum çıktıkça.

    YanıtlaSil

ADSIZ adı altındaki yorumlar yayınlanmayacaktır, bilgilerinize.

Kapkara Camdan Kelebek

Beni Koruyun