21 Mart 2009 Cumartesi

JÜT İPİNDEN ABAJUR


Malzemeler:
* 2 top jüt ipi veya kırnap
* deniz topu
* 500gr. beyaz ahşap tutkalı
* abajur altlığı
* enerji tasarruflu ampul
* ahşap boyama fırçası

İşlem basamakları:
* Deniz topu iyice şişirilir ve tıpa kısmı açılmaması için selobantla bantlanır.
* Kırnap gelişigüzel tüm yüzeye sarılır fakat sarılırken hep aynı yere yoğunluk verilmemeye dikkat edilir. Aralardan ışık sızması için boşluklar bırakılmaya dikkat edilir.
* 500gr. tutkal sulandırılır. Ayran kıvamına gelse iyi olur:)
* Etrafın kirlenmemesi ve rahat çalışmak için top bir plastik kap içine oturtulur. Altına bir gazete kağıdı ya da naylon serilse iyi olur.
* Fırça yardımıyla tutkalılı su tüm yüzeye yedirilerek sürülür.Top döndürüler tutkallı su tamamen tüm yüzeye yedirilir.
* Çalışma bir gece kurumaya bırakılır.
* Ertesi sabah sertleşmiş bir top karşınıza çıkar.
* Deniz topunun tıpasının olduğu yerden maket bıçağı ile bir ampulün gireceği yer kadar bir delik açılır.
* Deniz topu söndürülür ve bir abajur altlığına yerleştirilir.

Bu abajur yandığında odanın tavanlarında ve duvarlarında hoş ışık oyunları karşımıza çıkıyor. Doğal bir lif kullanıldığı için gündüz bile şık bir obje olarak evimizde bizi mutlu ediyor. Ben severek kulanıyorum, umarım sizde denersiniz.

Bu yazıya gelen yorumların fazlalığı nedeniyle bir yazı daha yazmıştım. isterseniz buraya da bir göz atın.

23 yorum:

  1. Bu çalışmadan herkes yaptı. Ben hep avize olarak düşündüğümden ve asacak yerim olmadığından denememiştim. Abajur fikri de çok hoşuma gitti ama dün benim yaramaz çocuklarım odalarındaki avizenin şapkasını kırmışlar :( Sanırım onların odasına böyle birşey yapabilirim artık.
    Ayrıca pratik bir yöntem sunmuşsun. Sardıktan sonra tutkalı sürmüşsün. Ellerine sağlık, güle güle kullan.

    Bu Meraklı Kapkara'ya bayılıyorum. Bizim Pati de ben birşey yaparken aynen öyle köşeden başını uzatıp seyrediyor:) Ne uzun yazdım dimi:))

    YanıtlaSil
  2. marifetli peri bu çalışma avize olarak yapıldığında ipler daha seyrek sarılmalı.o da dayanıklılığı azaltan bir durum aslında. o yüzden bu çalışmayı abajur için daha uygun buluyorum.
    fakat topu tutkallayıp kuruttuktan sonra yarım daire şeklinde kesebelirsin ve uç kısımlarına bir biye geçebilirsin açılmaması için.o zaman daha fazla ışık verir ve kullanışlı olur. hem de 2 tane avizen olmuş olur:)

    bak bende baya uzun yazdım:)

    YanıtlaSil
  3. Duru'cum çok teşekkür ederim. Işığı kesmesi beni düşündürüyordu gerçekten. Yarım daire de çok iyi fikirmiş. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Rica ederim.yaptığın zaman bana da haber verirsin. kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  5. canım ben bu meraklı kapkarayı..sayfanı görmemişim gözümden kaçmış olmalı malum bebekliyiz artık nerde oo uzun uzun nette takılmalar):)
    hayırlı olsun dileğim sana meraklıkapkara:)burdaki çalışmlar bir zamanlar anaokulunda öğretmenlik yaptığım zamanki çalışmaları getirdi aklıma süper şeyler ellerine sağlık

    ayrıca bu çalışmayı çok sevdim hep denemek isterdim fakat balonla yapılırdı balonda yamuk yumuk kururdu bende simetriğimdir sırf yapanlarınki yamuk oluyor diye vazgeçerdim,seninki öyle olamış deniz topu fikrini tuttum yaparsam mutlaka bloğum da yayınlarım seve seve..ay çenem düştü fındık uyuyor rahatla yazayım:))gerçekten çok beğendim,yapamazzsam hemen bile bunu bloğumda yayınlıcam fikir verme amaçla canım iznin olursa..sevgiler muck

    YanıtlaSil
  6. meraklı beti meskekdaş olduğumuzu bilmiyordum ne güzel:) bebek olunca işler tamamen değişiyor ve öylede olmalı zaten. yavrucuğunu allah bağışlasın sana, eminim çok güzel yetiştireceksin.

    gelelim abajurumuza;
    bu çalışma deniz topuyla ve doğru ip seçimiyle gerçekten çok kullanışlı ve şık duruyor. yaparsan mutlaka haber ver:)
    benim yazımıda istediğin gibi yayınlayabilirsin, hatta çok sevinirim teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  7. bn sizin jüt ipten yaptığınızdan yapıcağım ama ampul içene yerleştiğiginde nasıl yanacak ve top söndürülüp nasıl yapılacak biraz çabuk cevap verirseniz sevinirim çünkü teknoloji tasarım için gerekli

    YanıtlaSil
  8. minik kuş bu yorumu bıraktığın yazıda ayrıntılı olarak nasıl yaptığımı anlattım zaten. sorularının cevapları orada yazıyor:)
    kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  9. minik kuş, yazdığım yorum içime sinmedi. bu konuyla ilgili bir yazı yazdım ve fotoğrafladım istersen bu yazıyı bir oku.

    http://kapkaracamdankelebek.blogspot.com/2010/11/jut-ipinden-abajur-ayrinti.html

    YanıtlaSil
  10. Annemler yaparmış bunlardan eskiden o anlatmıştı, hoş bir sonuç çıkıyor ortaya=)

    YanıtlaSil
  11. Evet eskiden balona sararak bu işten çok yapıyorlarmış.

    YanıtlaSil
  12. Bunu nasıl kaçırmışım ben, o aralar yoktum herhalde, harika olmuş, bayıldım :)

    YanıtlaSil
  13. teşekkürler banuca. bunu blogu açtığım ilk zamanlar paylaşmıştım. o yüzden pek farkeden olmadı. fakat salonda çok güzel duruyor. senin yapacağın şekilde dantellerle de harika olucak eminim.

    YanıtlaSil
  14. ben bu çalışmayı yapmayı düşünüyorum ama bir şeyi anlamadım tutkalı nereye süreceğiz lütfen cevap yazarsanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıla tutkalı ipi topa sardıktan sonra üzerine sürüyoruz. Tüm tutkalı ipe yediriyoruz.

      Sil
  15. merhaba tutkallı su denilmiş ne kadar su katacağız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 500 gr. tutkalı ben göz kararı sulandırmıştım. O yüzden tam ölçü veremiyorum fakat ayran kıvamında olacak yoğunluk:)

      Sil
  16. merhaba ben ipi aldım ama yanlış tutkal seçmişim olmadı :) bu beyaz tutkal dediğiniz formika tutkalı değil mi? bide muhabbetinize bayıldım vallahi kendimi elimde bir fincan kahveyle sohbet ediyormuş gibi hissettim teşekkürler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar:) sorunuza çok geç yanıt veriyorum kusuruma bakmayın.

      herhangi bir kırtasiye ya da boyacıdan alabileceğiniz beyaz ahşap tutkalı ile yapmıştım. siz nasıl bir tutkal kullanmıştınız acaba?

      sevgiler:)

      Sil
  17. müthiş olmus:)) jut ıpınden bız de duvar susu yapmıstık:)

    YanıtlaSil
  18. herhangi bir tutkal olur mu?

    YanıtlaSil
  19. çok güzel olmuş ellerinize sağlık ilk fırsatta bende yapıcam takibe aldım bende beklerim gelirseniz çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  20. Ampul için elektrik çıkışını nasıl yapıcaz ¿¿¿???¿¿??¿?

    YanıtlaSil

ADSIZ adı altındaki yorumlar yayınlanmayacaktır, bilgilerinize.

Kapkara Camdan Kelebek

Beni Koruyun