31 Mart 2009 Salı

PET ŞİŞENİN MACERALARI 2


Bu çalışmada da pet şişelerle 2 adet şamdan yaptım. Çalışmayı yapmak için 4 adet 1lt.lik kola şişesine ihtiyacımız var. Diet kola içtiğim için bu konuda bol bol malzeme mevcut oluyordu evde o yüzden hiç sıkıntı çekmedim.
Pet şişeleri üst kısmından kestim ve böylece 4 adet şişe başı elde ettim. Bunlardan 2tanesini ise şişenin tasarımından dolayı dilim dilim olan bölümlerinden keserek şamdanın üst kısımlarını oluşturdum. Kestiğim dilimleri dışa doğru kıvırarak farklı bir form elde ettim. Kuvettli bir yapıştırıcıyla şişelerin ağız kısımlarını birbirine yapıştırdım ve böylece şamdanımızın formu meydana çıktı..

Şamdanın ayakta sağlam durması ve yıkılmaması için içine çabuk donan alçı döktüm. Böylece şamdan boyama hazır hale geldi. Önce beyaz akrilik boya ile 3 kat boyadım. Sonra beyaz renkli yıkanabilir,fırınlanabilir cam porselen boyasıyla 1 kat şamdanları boyadım. Böylece tozdan ve sudan korunabilir hale getirdim. Bu boya eğer obje fırınlanmayacaksa 20-30 gün sonra fırın gereksizmeksizin yıkanabilir hale kendiliğinden gelecektir.

İşte bu işlemlerin sonunda bir pet şişenin macerasının daha sonuna gelip ortaya bu bembeyaz, kibar şamdanlar çıktı.

8 yorum:

  1. BU SİZİN ŞİŞELER BENİ ÇILDIRTIYOR,ÇOK GÜZEL ŞEYLER BUNLAR

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuşlar,insan pet şişe olduğuna inanamaz.Kıvrımların altını nasıl yaptın,o ayrı bir objemi,Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. kıvrımların altı derken acaba şamdanın alt bölümünü mü kastettiniz?
    eğer öyleyse orası da şişenin ağız kısmı.çalışma sadece pet şişeden oluştu. başka herhangi bir obje yok.
    beğenileriniz için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Valla harika olmuş.Yaratıcılığına hayran kaldım.Ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. gerçekten de pet şişenin macerası demek çok doğru bir ifade olmuş.bir pet şişenin bu kadar marifetli olacağı aklıma gelmezdi..çok güzel bir tasarım ortaya koymuşşunuz..bu fikir nasıl oluştu sizde çok beğendim üstünde ne kadar çalıştınız??:))
    doğum günü hediyesi olarak bunu yapabilirm.hemde baya ekonomik olur hehehe

    YanıtlaSil
  6. gerçekten pet şişenin maceraları diyerek adlandırmak çok doğru bir ifade olmuş...bir şişenin bu kadar marifetli olacağı aklıma gelmezdi ama yapana bak demeyin sakın...çok güzel bir tasarım olmuş hakikaten bu fikir nasıl oluştu,üstünde ne kadar düşündünüz...ama sonuç harika..yaratıcısınız anlaşılan...
    doğum günü hediyesi olarak yapmaya karar verdim hem ekonomik olur benim açımdan hemde yaratıcı olduğum düşünülür:)

    YanıtlaSil
  7. Qqdwqdsaas ascaassc fdrewe:
    "Ah, to be sure!" I nodded. We were close to the old boat-house now
    talon-like, had sunk deep and embedded themselves in the turf

    YanıtlaSil

ADSIZ adı altındaki yorumlar yayınlanmayacaktır, bilgilerinize.

Kapkara Camdan Kelebek

Beni Koruyun