6 Ekim 2011 Perşembe

MODULAR ORİGAMİ- I LOVE YOU Frida Kahlo

Bugünlerde okulda 7 ve 8. sınıflarla Modüler Origami (Parçalı Origami) yapmaya başladık. Origami , klasik ve parçalı origami olmak üzere ikiye ayrılıyor. Geometriye olan ilgim yüzünden benim ilgimi daha çok modüler origami çekmiştir. Yıllardır bu konuda ara ara araştırmalarım denemelerim oluyor. Teknoloji ve Tasarım dersinde Düzen Kuşağı'nda öğrenciler birimleri ritmik olarak tekrarlayarak bir bütüne varıyorlar. Modüler origami bu kuşak için çok uygun bir teknik olduğu için bir kaç senedir düzen kuşağında bazen bu tekniğe yerveriyorum derslerimde. Bu teknikle ritm, birim, denge, bütün gibi kavramlarının farkına çok daha kolay varabiliyorlar. Müzik ve dansta ritmi kolayca kavrayabiliyorlar fakat durağan obje, tasarım ve sanat eserlerindeki ritm kavramını çok da kolay sezemeyebiliyorlar. Modüler origami sayesinde tasarım ve sanat eserlerindeki ya da günlük hayatımızdaki ritmin farkına çok daha rahat varabiliyorlar böylece. Hay aklımı seveyim:)
Öğrenciler başlangıçta bu konuda araştırma yapıyorlar.Yapılan örnekleri gördüklerinde biraz gözleri korkuyor ama sonra kağıtları katlamayı öğrendikten sonra tenefüse bile çıkmıyor zavallılar:))) Onlara da modüler origamiyi bulaştırıyorum. Çekirdek çitlemek gibi bir şey. Başladınız mı bırakamıyorsunuz, ortaya çıkacak sonucu görmek için sabırsızlanıyorsunuz. Yani tabii benim için öyle. Bazılarına göre de deliye posteki saydırmak gibi gelebilir. Çok şükür ki öğrencilerimin çoğu bu sanatı ve tekniği öğrenmeye meraklı ve istekliler. O yüzden dersler bu sıralar çok zevkli geçiyor. Yukarıdaki yarım iş de benim derslerde öğrencilere katlamayı gösterirken yaptığım modüler origaminin çeşitlerinden biri olan BUCKYBALLS. Şimdi siz bunun böyle durduğuna bakmayın bitince çok güzel renkli bir top olucak ablaları, abileri:)
DODECAHEDRON
ICOSAHEDRON:
CUBOCTAHEDRON
 gibi daha bir çok katlama tekniği ile yapılan harika işler var.

Hep ders, hep ders olmaz, azıcık da eğlenelim .
LUCKY STAR
Kawaii severler bunu eminim çok sevecekler. Tavsiyem sarı renk bir kağıtla bu çalışmayı yapmanız. Katlama tekniği olarak en basit ve zevkli olanlardan. Lucky Star bitince üzerine permanet kalemle sevimli bir surat çizerseniz tam olur.

İşte bu aralar böyle modüler origamiye kafayı takmış durumdayım.



Bugün I LOVE YOU konuşma balonu kolyemi takmıştım. Eve gelip çıkardığımda tesadüfen bu kitabın üzerine koymuşum. Tesadüfü farkedince sizinle de paylaşmak istedim.Tabii konuşma balonu Frida'nın dudağına tam denk gelmemişti.Ben size göstericem diye zorla Fridacığıma I LOVE YOU dedirttim:)

I LOVE YOU  SEVGİLİ İZLEYENLERİM  
I LOVE YOU Frida Kahlo :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ADSIZ adı altındaki yorumlar yayınlanmayacaktır, bilgilerinize.

Kapkara Camdan Kelebek

Beni Koruyun