29 Ocak 2010 Cuma

DIY Dediğin Budur... Böyle OLUR...


Kullandığın malzemeleri miktarıyla açık açık yazıceeeksin
İşlem basamaklarını adım adım fotoğraflayıp anlatıceeeksin ki D.I.Y olsun.
Bak ablam yapmış işte; bu D.I.Y.
Seninkiler ise GIY GIY:)))

Chic Steals-Christian Louboutin for Rodarte Spike Heels
Chic Steals'in diğer D.I.Y projeleri içinde BURAYA BUYRUN.

Bu yazımdan sonra kimse bana gücenmesin darılmasın lütfen.Biraz özeleştri yapılsın. Bloglar arasında birçok D.I.Y adı altında yapılmış proje görüyorum. Çoğuda çok güzel beğendiğim projeler. Fakat neredeyse hiçbiri ne kullandığı malzemeyi açıklıyor ne miktarını.Bir kullandığı malzemelerin fotoğrafını görüyoruz (Çoğu zaman onu bile görmüyoruz) bir de bitmiş halinin fotoğrafını. Projenin bitmiş halinin altına onu diktim, bunu yapıştırdım, şunu kestim yazıyor. Hoop D.I.Y oldu diyor. Ben bu işten hiç bişey anlamıyorum. Böyle yapıyorsan D.I.Y deme. Bunu ben yaptım de. Gözün alıyorsa, gerçekten D.I.Y projesi yapacaksan adım adım anlat da biz de yapalım di mi ama?
"Do it yourself" demesi kolay da nasıl yapalım?

14 yorum:

  1. cok haklisin:)

    bn de yaparsam dikkat edeyim bundan sonra :D

    YanıtlaSil
  2. GIY GIY görmekten canıma tak etti artık. bende azıcık eleştri yapayım dedim:)

    YanıtlaSil
  3. çok haklısın...bu blogda çok başarılıymış ayrıca paylaşımın için tşk.ler

    YanıtlaSil
  4. hak verdiğin için teşekkürler Nilgün.
    gerçekten D.I.Y projeleri çok başarılı.

    YanıtlaSil
  5. He valla:))) Bir DIY modasıdır aldı başını gidiyor da, ne demek olduğu pek bilinmiyor galiba:)

    YanıtlaSil
  6. yok senden benden iyi biliyorlardır da layıkıyla yapmayı gözleri kesmiyordur:)
    ya da şöyle düşünüyorum bu DIY kardeşim al yapabiliyosan yap demek istiyorda olabilirler:)))

    YanıtlaSil
  7. Ben bazen ne yaptığımı anlatıyorum, mazleme, teknik bilgi vs. yazıyorum ama DIY yapıyorum diye bir iddiam yok, canım öyle istiyor, diye yazıyorum. Bu sayılmaz di mi:)) İddia edenler utnasın hıh:)))

    YanıtlaSil
  8. evet canım bende bazen senin gibi yapım aşamalarını anlatıp adım adım fotoğraflıyorum.fakat onlara bile D.I.Y demiyorum. Bunlar bitmiş işi fotoğraflayıp DIY diyorlar.e haliyle gülüyorum:) GIYGIY'cılardan 2 tanesini sinirlendirdim galiba.beni takip etmeyi bırakmışlar bu yazımdan sonra:)))

    YanıtlaSil
  9. Kapsamlı projeler için haklı olduğunu düşünüyorum canım ama unuttuğun birşey varki malesef üzülerek söylüyorum; bizim milletimiz okuma özürlü..Kendi adıma boyama yada kesip yapıştırma gibi ilkokul öğrencilerinin bile yapabildiği şeyleri görsellerle desteklemeye ihtiyaç olmadığını düşünüyorum.Ve pek tabi diy projelerinden esinlenirken her insan birebir taklit ederek değil kendi görsel ve yaratıcı zekasını kullanarak benzer şeyler oluşturmaya gayret etmeli diye düşünüyorum.Yanılıyor muyum?

    YanıtlaSil
  10. Milletimizin okuma özürlü olduğu konusunda sana katılıyorum Duygu. Fakat en basit bişeyi yaparken bile sonucunda DIY diyecekse bunun yapım aşamalarının fotoğraflarla anlatılması gerektiğini düşünüyorum. Örneğin yabancı sitelerde DIY projeleri görüyoruz. Adım adım fotoğraflamış. O dili bilmesek bile ya da yazıyı okumasak bile fotoğraflardan nasıl yapıldığını görebiliyoruz. Benim söylemek istediğim bu. Sadece projenin bitmiş halinin fotoğraflandığı işleri DIY kabul etmiyorum.

    YanıtlaSil
  11. Hehe, ben DIY diip aciklama yapmayan gruptayim galiba :)) Benimkiler azcik GIY GIY mi oluo :)) Dikkat etmek lazim demekki Kelebekcim,ben benimkiler basit diye onemsemiyorum ama yirtmia olurmuyum? :)

    YanıtlaSil
  12. basit masit yinede fotoğraflayın anlatın valla.yoksa GIYGIY derim:))) "sen benim DIY a GIYGIY desen ne olur çok da tın" da diyebilirsiniz. Kendini kandırmaktan başka bişey olmaz tabii bu.
    Bana gücenme ne olursun canım.Artık o kadar çok bu tür yazı görmeye başladım ki bu yazıyı yazmadan duramadım.

    YanıtlaSil
  13. güzel bir projeymiş. paylaşım için teşekkürler. keçe kızları da güzel yapıyorsun.

    yalnız yazı tarzını çok avamlaşmış görüyorum. neden artık bu şekilde saldırgan yazıyorsun?

    YanıtlaSil
  14. Selamlar ADSIZ;
    aslında Adsız adı altında yapılan yorumları kabul etmiyorum.fakat senin ki istisna bir durum.

    Öncelikle projeyi ve çalışmalarımı beğendiğin için teşekkür ederim.

    Seninde dikkat ettiğin gibi daha önceki yazılarımda hiç bu tarz bir dil kullanmamıştım ve dediğin gibi hep bazı konulara suskun kalmıştım. Fakat artık bu DIY konusundaki yazılar benim gerçekten canımı sıkmaya başladı.İnsanlar emek vermeden zaman ve çaba harcamadan her projenin başlığına DIY ibaresi koymaya başladılar. Daha önceki yorumlarda da yazdığım gibi benim tepkim projenin bitmiş fotoğrafını koyup DIY yaptım diyenlere. Yoksa gerçekten yapım aşamalarını fotoğraflayıp anlatan kişilere sonsuz saygım var.

    YanıtlaSil

ADSIZ adı altındaki yorumlar yayınlanmayacaktır, bilgilerinize.

Kapkara Camdan Kelebek

Beni Koruyun